Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderberg, Elsie; u.a.
TitelMicro processes of learning: exploring the interplay between conceptions, meanings and expressions.
QuelleIn: Higher education, 58 (2009) 5, S. 653-668Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-009-9217-x
SchlagwörterStudienverhalten; Studentenschaft
AbstractThe article describes qualitative variation in micro processes of learning, focusing the dynamic interplay between conceptions, expressions and meanings of expressions in students' learning in higher education. The intentional-expressive approach employed is an alternative approach to the function of language use in learning processes. In the empirical investigation, a dialogue model was used that both stimulates and documents students' ways of processing meaning. Results were grouped into three descriptive categories: vague, stabilising and developing ways of processing. Educational implications include, firstly, two distinct types of vague constitution of meaning in learning: one connected to fragmentary relationships between expressions and meanings, and another that triggers and creates close relationships and changes in relationships. Secondly, the categories display different unexplored ways of processing, related to deep and surface approaches in students' learning. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: